Čakanie na Pesa (Mark B. Mills)

10:09

Keď som pred mnohými rokmi začala psov volať "peso", nemyslela som si, že si o Pesovi raz knihu aj prečítam. Nečakané sa však stalo skutočnosťou, a tak som tu dnes s recenziou.

Kniha od britského spisovateľa a filmového scenáristu Marka B. Millsa vyšla v slušnom slovenskom preklade Patrika Roľka minulý rok vo vydavateľstve Fortuna Libri. Rozprávač je 30-ročný Dan, na ktorého sa v poslednom čase lepí samá smola. Najprv príde o prácu, a akoby toho nebolo málo, z ničoho nič ho opustí aj dlhoročná priateľka. V liste na rozlúčku mu však odmietne vysvetliť prečo a kam odišla a zakáže mu hľadať ju. Nezabudne však zdôrazniť, že medzi nimi dvomi je definitívny koniec. V byte tak zostáva len so psom, ktorého ani nechcel. Malému škaredému namyslenému bastardovi sa ujde meno Peso. Veci sa začnú zlepšovať, keď Dana príjmu do reklamnej agentúry, kde sa mu darí, a aj k Pesovi si dokonca začne nachádzať cestu. Začne v ňom objavovať dosiaľ nepoznané - posadnutosť Jennifer Anistonovou, či schopnosť pamätať si mená. Ani milostný život nakoniec nestojí na zahodenie, dostať kolegyňu však nie je také ľahké. Neuľahčujú mu to ani zákulisné boje v agentúre. 

IMG_7299---kopia.jpg

220-stranová kniha sa vďaka krátkym kapitolám číta sama. Už názov vypovedá o tom, že to bude oddychovka. Román naozaj nerieši žiadnu vážnu tému, okrem pochybností o biologickom rodičovi, a aj to je podané ľahšie. Kniha je celkom vtipná, hlavne v prvej časti sú celkom vydarené slovné hračky založené na situačnom humore. Na druhej strane sa to aj očakáva, keďže dej sa odohráva v reklamnej agentúre.

Nezvyknem čítať tento typ kníh, preto nemôžem povedať, že by sa mi kniha obzvlášť páčila. Zápletka hľadania lásky a pochybnosti o svojom pôvode ozaj nie sú v literatúre, alebo filme ničím výnimočným. Kniha mi tým pádom nič nedala a stratila sa medzi množstvom jej podobných. Navyše som sa nestotožnila s hlavným (ľudským) hrdinom, ktorý sa, ako sa zdá, vyspal s každou, ktorá sa mu ponúkla. Charakterovo sa postava nevyvíjala, s výnimkou toho, že dal Pesovi šancu a nakoniec vyvinul dokonca toľko úsilia, aby vyhľadal jeho predchádzajúceho majiteľa. Ani Peso nemal v knihe až taký veľký priestor. Je však obdivuhodné, že napriek tomu bol opísaný veľmi dobre. Mám pocit, že to bol najsilnejší charakter knihy a bolo cítiť, že jeho vykresleniu venoval autor najviac úsilia. Za plus pokladám aj to, že sa dej odohrával v Londýne, kde som nie tak dávno bola, takže som väčšinu miest poznala, a tak som si mohla zaspomínať. Za ďalšie pozitívum pokladám záver, ktorý zachránil knihe renomé. 

Aby som to zhrnula, rozhodne to nie je kniha, ktorú by som si prečítala ešte raz, ale ako oddychovka to bolo fajn. Od takejto knihy čakať veľa nemôžete, a to presne aj v konečnom dôsledku dostanete. Je to skrátka kniha, na ktorú zabudnete v momente keď ju zatvoríte (ak na ňu ešte nepíšete recenziu ako ja :D). A musím povedať, že ako film by sa mi to páčilo viac.

2/5

Ak vás kniha zaujala, kúpiť si ju môžete napríklad TU.

Mohlo by sa vám páčiť

4 komentárov

  1. nuž, mne osobne sa Peso veľmi páčil. Mám rada čítať knihy "o ničom" - v podstate len čítaš normálny príbeh, ktorý by sa mohol stať skutočnosťou. Je pravda, že som mala problém napísať recenziu na túto knihu, v postate nie je ani veľmi rozsiahla ale aspoň nejaká je. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tvoju recenziu som čítala (mimochodom, máš pekný blog :)) a chápem, ak sa ti páčila. Ja mám radšej knihy, ktorí mi niečo dajú, čo sa o tejto povedať nedá. Ale aj takéto knihy sa musia písať a vydávať a netvrdím, že je to zlé. Niekedy človek potrebuje vypnúť pri oddychovke a táto je na to ako stvorená, ale to je všetko :)

      Odstrániť
  2. Docela mě zaujala, ale zase když vidím to tvé hodnocení, tak nevím, jestli se do ní pouštět..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hodnotila som ju podľa svojich (myslím náročných) kritérií, tak preto chudák dopadla tak :D To ale neznamená, že chcem niekoho odradiť od jej kúpy. Ak hľadáš oddychovku, tak sa ti bude páčiť :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár!